jueves, 20 de noviembre de 2014

La Taxonomia de Bloom

La Taxonomia de Bloom és una eina per establir objectius d'aprenantatge. El que es pretén és establir una classificació d'habilitats importants pel desenvolupament cognitiu, afectiu i psicomotor com són: recordar, comprendre, analitzar, aplicar, avaluar i crear. En alguns moments de la vida s'ha intentat canviar i actualitzar a les necessitats del moment. 
Els més destacats els trobem a l'any 2001 amb el canvi d'ordre de crear i avaluar. L'any 2008 amb una Taxonomia de Bloom més enfocada a l'era digital i per últim a l'any 2013 amb una Taxonomia de Bloom asociada al model SAMR que té com objectiu integrar les TIC en els processos educatius. 
Per a veure aquesta informació més detallada visiteu la següent pàgina web:  http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3

 Font de la foto: aprendiendoconectados

Per poder treballar aquest concepte, tota la classe vam realitzar un sites en el que treballavem amb treball col·laboratiu ja que cadascú anava creant alguna cosa en ella. A continuació us deixo el link al Sites: https://sites.google.com/a/blanquerna.url.edu/taxonomia-de-bloom-14-15-b/system/app/pages/sitemap/hierarchy

Crec que és important aquest concepte en el món de l'educació ja que és un model que es basa en la flipped clasroom i és molt interessant de treballar ja que permet als alumnes desenvolupar molt més les seves potencialitats i entendre millor tot ja que en ves d'escoltar al professor ells mateixos poden aprendre per ells mateixos indagant i creant. Aquest model d'aprenentatge permet que els alumnes rendeixin més ja que no s'aburreixen tant. 
Com a docent, jo ho aplicaria a qualsevol classe ja sigui de matemàtiques, llengües o arts ja que crec que creant i fent és com s'aprèn millor. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario